Toegegeven, eigenlijk willen we niet werken met leveringsvoorwaarden. We gaan er niet van uit ze ooit nodig te zullen hebben. Dat krijgen we ook bevestigd door collega’s die al meer dan 20 jaar vergelijkbaar werk doen.

Dekt dat de lading waarom we ze niet willen? Niet helemaal. Zijn we naïef, is het een onderbuikgevoel dat ze niet bij ons passen of hebben we gewoon geen zin in regels, denken in wantrouwen en beperkingen? Van alles een beetje waarschijnlijk.

En nu komt het, sinds kort hebben we ze toch opgesteld! Voor de promotie van onze (gratis!) Starters Workshop wilden we worden opgenomen op een website die laatste plekken promoot. Daar vroegen ze om algemene voorwaarden, die we tot dat moment niet hadden. Zodoende hebben we het omgedraaid, als er dan tóch algemene voorwaarden komen van Bries, dan wel op de Bries-manier.

Een bevriende ondernemer had ons met haar leveringsvoorwaarden geïnspireerd (Heidi Jansen, de volgens sommigen beste loopbaanpsycholoog van Nederland). Die hebben we overgenomen en wat aangepast zodat wij er ook voor uit durven te komen.

Dus, ter overtuiging de drie gouden vragen over het hebben van leveringsvoorwaarden:

  • Waarom?
    Omdat onze basis vertrouwen is en we geloven dat wie goed doet, goed ontmoet.
  • Hoe?
    Door te benadrukken dat we ons vol willen inzetten voor de klant, open staan voor feedback zodat we er van kunnen leren en graag onze kennis delen.
  • Wat?
    Over een paar thema’s die er toe doen zoals onze werkwijze, de kwaliteit die we willen leveren en hoe om te gaan met afspraken die op het laatst niet doorgaan.


Lees hier onze leveringsvoorwaarden
en laat ons weten hoe we ze verder kunnen verbeteren. En als ze je aanspreken, neem ze gerust over. In GROTE LETTERS mag ook!